Café-kulturer

Jeg kan godt lide at tage på café med venner. De fleste, som kender mig, ved, at jeg også ind i mellem (læs: ofte) har brug for at sidde på en café alene med en god kop kaffe og min notesbog, imens jeg ser på mennesker, tænker og bare er. 

Jeg kan lide det, og jeg tænker ikke over, at jeg sidder alene. Det gør andre åbenbart, og flere har sagt til mig, at de aldrig selv kunne finde på det. Det er pudsigt, for jeg plejer ellers at være den selvbevidste type, der ikke bryder sig om at stikke for meget ud.

Her i Canada er der en anderledes kultur end hjemme i Danmark. Caféerne har en anden funktion. Der er Wi-Fi de fleste steder, og på en typisk café sidder der flere alene med deres laptops og arbejder, end der sidder veninder hen over en Café Latte. Her bliver jeg ikke set skævt til, hvis jeg sidder i timevis det samme sted, for formentligt er der flere, som allerede sad der, da jeg kom, og som stadig sidder der, når jeg går igen.

I dag havde jeg særligt brug for tid til bare at være efter en god, men lang og hård uge, så jeg har siddet lidt for mange timer på et par caféer i dag og drukket lidt for meget kaffe, men nu føler jeg mig også genopladet og fyldt med nye kræfter.

På tirsdag kommer min mor og far på besøg i 14 dage. Jeg holder en uges ferie, og jeg glæder mig til at vise dem byen og til at have kvalitetstid alene med dem. Jeg har ikke holdt ferie med mine skønne forældre, siden jeg var teenager, så det bliver noget helt særligt!

Her er lidt snapshots fra forskellige caféer, jeg har siddet på i løbet af den første 2 måneder i Vancouver. Jeg har allerede nogle favoritter. Min studie-café, hvor jeg sidder mest, er dog stadig Starbucks, fordi den ligger bare 5 minutters gang fra mit hjem, og fordi der er internet. Det er nu også ganske udmærket :) Der er store lænestole, som jeg kan forsvinde i, hyggelig musik, og deres chai latte er god.









 
 


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Undskyld vi er her

Rod

Vær velkommen, Ventetid