Nytårsmorgen

Nytårsmorgen. Jeg elsker nytårsmorgen. Også selvom jeg skulle tidligt op og hjælpe kernemedlemmerne i mit hus. De vågner altid tidligt, så det samme måtte jeg. Der var nok at se til, men jeg havde dog 5 minutter til at sidde i den tidlige morgensol med min kaffe på vores altan. Rimfrost og blå himmel var det første, som mødte mig. Desværre er solen nu forsvundet bag skyerne, og vejret er kedeligt igen. Men det fjerner ikke fornemmelsen af at have noget nyt, frisk og uspoleret foran mig.

2012 sluttede godt, og jeg ser tilbage på året med taknemmelighed og følelsen af, at der er sket meget med mig i det forgangne år. Når alt kommer til alt, så vil jeg ikke savne 2012. Jeg har følelsen af at have været undervejs så længe, og de sidste par år har været fyldt med konstante flytninger, ustabilitet, forandring og ind i mellem fornemmelsen af at være faret vil. I 2012 kulminerede det hele en lille smule, og det blev et år med desillusion, forvirring og kynisme.

Men det blev også et år med nyfunden glæde, styrke og forhåbentligt større autensitet. Det har været godt for mig at være her i L'Arche og at være i udlandet for en tid. En pause. Men nu er jeg snart klar til at komme hjem igen. 2013 bliver året, hvor jeg igen får et rigtigt hjem, hvilket for mig markerer en ny tid både helt konkret og symbolsk set.

Som slutnote, så vil jeg dog sige, 2012 absolut også har været fyldt med masser af højdepunkter. Min tur til Tanzania. Mine mange udendørs eventyr - både her i Canada og i lille Danmark. Venskaber, som er vokset. Nye horisonter i mit syn på verden og mennesker. Gud, som igen har bekræftet sin trofasthed og kærlighed, og et forhold til ham, som er blevet endnu mere rodfæstet på en nede-på-jorden og hverdags-agtig måde.

Alt i alt går jeg ind i det nye år fyldt med taknemmelighed og håb. Som det skal være.

Godt Nytår alle sammen. Må 2013 blive et rigt og livgivende år for os alle.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Undskyld vi er her

Rod

Vær velkommen, Ventetid