Nye begyndelser


En ny begyndelse. En frisk start. Luftforandring. Et blankt stykke papir. Et nyt kapitel. Der er noget helt særligt ved at træde ind i en ny tid. Og jeg tror vi alle sammen har brug for at opleve det ind imellem. Jeg har i hvert fald. Nye muligheder. Nye drømme. Nye ideer. Nyt håb. Ny energi. Jeg kan mærke det alt sammen komme til mig, imens jeg lige så stille tager hul på alt det nye her i Vancouver.

Jeg er så småt ved at være på plads i mit nye hjem på Imperial Street i Burnaby - en forstad til Vancouver. Selvom jeg kun bor 25 min. fra Downtown Vancouver, har jeg endnu ikke haft tid til at tage derned. Dagene er fløjet af sted med jetlag, oplæring og nye mennesker. Jeg er langsomt ved at vænne mig til alle de nye rutiner i mit arbejde og den anderledes dagsrytme, og jeg er i fuld gang med at forsøge finde de bedste udsigtspunkter i nabolaget for at kunne se de smukke bjerge ude i horisonten.

Jeg må indrømme, at de første dage har været overvældende og uoverskuelige, men allerede nu ser alting lysere ud. Jeg bor i et hus med 8 andre; 4 med Downs syndrom (her i L'Arche kalder vi dem for kernemedlemmerne) og 4 assistenter ligesom jeg - henholdsvis fra Indien, Holland, Moldova og Tyskland.

Hvad er mine forventninger så for denne nye tid? Først og fremmest at finde fred. Det sidste år har været hårdt på flere niveauer, og jeg håber, at selvom dette naturligvis bliver et halvt år med masser af læring, praktikarbejde, etc., at jeg vil falde mere til ro og lade Gud gøre nyt i mig, som Han lover.

Andre forventninger og håb:

- At jeg vil blive bedre til at elske de, der ikke ligner mig selv (pga. en diagnose, kultur eller personlighed)
- At jeg vil blive mere tålmodig og generøs med min tid og mine personlige ressourcer.
- At jeg vil blive mindre egoistisk og leve mere for andre end for mig selv.
- At jeg vil blive bedre til at være sårbar og slippe kontrollen og facaderne.
- At jeg vil få fornyet positivitet og virketrang ift. hverdagen hjemme i Danmark.
- At jeg vil have masser af sjov her i L'Arche og droppe selvhøjtideligheden.
- At jeg vil blive bedre til at være i nuet og ikke hele tiden drømme mig videre til det forude.



Lidt glimt fra mit nye hjem: Huset, jeg bor i, vores fine terrasse, og bjergene, jeg aldrig bliver færdig med at se på. Og ja, solen skinner fra en skyfri himmel her i Vancouver, BC!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Undskyld vi er her

Rod

Vær velkommen, Ventetid