Forventninger og tanker om at skrive

Jeg skriver næsten hver dag i mine notesbøger. Hverdags-betragtninger og de små ting jeg forbløffes, forarges eller glædes over, tankerækker og de processer jeg er i. Alt sammen virker mere overskueligt, når det nedfældet på papir, og jeg kan ikke undvære det. Dét at skrive hjælper mig til at lægge mærke til verden omkring mig og bearbejde livet, som jo sker og kommer til mig uanset hvor jeg er, og hvad jeg gør.

Nu er jeg snart på vej til Vancouver, Canada, og jeg vil derfor begynde at blogge igen - primært for at kunne opdatere jer derhjemme om, hvad jeg oplever og tænker, men måske har jeg også et spinkelt håb om igen at komme til at skrive mere målrettet end de mere eller mindre tilfældige skriblerier, som normalt er det eneste, som flyder fra mine fingrer.

Det har været lidt af en kamp at få alting på plads inden afrejse. Jeg er ikke god til papirarbejde, deadlines og bureaukrati, men det er alt sammen et vilkår, når man skal arbejde udenlands. Fordi de sidste måneder har været fyldt med stress og uvished, har jeg haft svært ved helhjertet og ægte at glæde mig. Men nu starter eventyret, og jeg kan mærke, at jeg endelig begynder at glæde mig og drømme om alt hvad de næste 6 måneder bliver fyldt med.

Jeg ved ikke ret meget om, hvad jeg kommer til at lave eller hvordan min hverdag kommer til at se ud. Kort beskrevet så bliver jeg ansat som house assistant i L'Arche, hvor jeg også skal bo. L'Arche er et fællesskab af mennesker med og uden udviklingshæmmelse, som bor sammen og deler liv. L'Arches vision er at skabe hjem, hvor der er plads til at alle kan være og sammen vokse som mennesker.

Da det er en udlandspraktik som et led i min uddannelse til diakon, så har jeg i de sidste måneder arbejdet intenst med at formulere læringsmål og forventninger for mit ophold. Det meste er i et fagligt perspektiv, men meget er også rent personligt. Jeg glæder mig til at prøve mig selv af og forhåbentligt i sidste ende blive bedre til at elske dem, der ikke ligner mig selv. Selv tror jeg, at overskrifterne for det næste halve år bliver relationer, community, kirke og kærlighed. Jeg åbner hermed mit hjerte for det, som ligger forude.

Som den sidste bemærkning, så er de praktiske detaljer, at jeg flyver fra Aalborg tidligt fredag morgen. Here we go. Let it all begin.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Undskyld vi er her

Rod

Vær velkommen, Ventetid